Přeskočit na hlavní obsah

Nový úsvit [CZ]

...

Pár slov

Od začátku září 2020 pracuji na nové hře a v tomto blogu bych se s vámi rád podělil o informace týkající se tohoto projektu.

Během léta jsem hrál Death Stranding a překvapilo mě, jak je hra zábavná, přestože její akční mechanismy jsou úplně jiné, než na které jsou dnešní hráči zvyklí. Nemohl jsem přestat doručovat zásilky a rozšiřovat chirální síť. Dlouho jsem přemýšlel, proč mě ta hra tak moc nadchla...
Po dlouhých úvahách jsem zjistil, že mě hra oslovila především proto, že přichází s mnoha poselstvími, nepřímo nás varuje před negativní budoucností lidstva a dopadu některých oblastí výzkumu a vývoje na lidskou společnost, ale hlavně... hlavně se nás snaží motivovat, abychom dělali pro svět a pro ostatní lidi něco pozitivního, s dobrými úmysly, nezištně.

Poslední dobou mě trápí v jakém stavu vlastně náš svět je. Každý se snaží co nejvíce zbohatnout. Čím více peněz máme, tím jich chceme více. Ale jen pro sebe...
Vyrábí se věci, které nepotřebujeme, velké korporace se plácají po ramenech jaké mají roční obraty, ale skoro nikdo se už nestará o tu naší vesmírnou kouli. Je tak málo prostředků (neříkám, že neexistují), které by někdo nezištně použil na něco prospěšného pro planetu, na které žijeme.
Kácíme stromy, ničíme oceány, ničíme vlastně vše jen proto, abychom mohli jezdit v krásných autech a koukat na obří televize.
Moc jako lidstvo bereme a málo vracíme zpět.

Když už těch myšlenek bylo tolik, že jsem začal mít depresi, říkal jsem si, že bych možná měl pracovat na hře, do které bych tyto myšlenky aspoň trochu promítl. Ale rozhodně bych nechtěl do hry promítat své černé myšlenky, spíš bych chtěl ukazovat to dobré, motivovat lidi k tomu, udělat něco dobrého pro svět a své okolí.
Možná jsem naivní, ale když se najde dostatek naivních lidí, třeba můžeme něco ve světě zlepšit.

Project Eco

Od začátku vývoje této hry jsem věděl, že chci dvě věci. Realtime strategii v duchu StarCraft 2 a gameplay mechaniky, které budou přímo založené na uzdravování planety.

Představil jsem si herní mapu posetou odpadem, který do okolí šíří toxicitu a skupinu "eko-teroristů", kteří se snaží odpad uklidit, zrecyklovat ho a nově uklizenou zem nechat zarůst trávou.
Představil jsem si ubohé stromy bez listů, které se s růstem okolní zeleně uzdraví a vyraší na nich nové listy.
Představil jsem si motýly, kteří poletují mezi květinami ve slunečních paprscích.
A také jsem si představil hráče, který bojuje proti velké, možná nadnárodní korporaci, která ten všudypřítomný odpad vytváří.

Rychle jsem si něco načrtl na papír a od té chvíle jsem věděl, co budu dělat a čeho chci dosáhnout.


Začal jsem tedy přemýšlet, jak by se hra měla hrát. V práci jsme s jedním kolegou nad hrou diskutovali a nějak jsme došli k názoru, že by byla docela psina a paradox, kdyby se o obnovu planety starala umělá inteligence... umělá inteligence, která miluje přírodu více, než my, přímé produkty přírody.

Po nějaké chvíli jsem si ale uvědomil, že hráč musí hrát za lidi a ne za umělou inteligenci, aby dostatečně soucítil, aby se ho dané téma týkalo. Když si odmyslím, že obnova biosféry umělou inteligencí už byla ztvárněna ve skvělém Horizon: Zero Dawn, tak použití moderní technologie a robotů pro obnovu Země není vůbec špatný nápad.

Hráč bude ovládat skupinku lidí, která použije technologické vymoženosti a robotiku (v blízké budoucnosti), aby odvrátila hrozbu zničení přírody nahromaděným odpadem a bojovala proti korporacím, které se pouze ženou za ziskem... Ještě třeba přidat boj s přírodními živly (např. kyselým déštěm)... to už zní docela dobře, ne?

V editoru pro StarCraft 2 jsem si naklikal nějakou základní mapu s drobným členěním a výsledný obrázek překreslil, abych si pak jednou dokázal představit tu energii (není to pochopitelně žádné veledílo, ale pro vizualizaci myšlenky to bohatě stačí).


Pokračování příště

Pokud vás tento projekt zaujal, sledujte tento blog. V dalším článku bych rád ukázal mnoho obrázků z dosavadního vývoje a odhalil nějaké další myšlenky a nápady.

Držte pěsti!


Komentáře